عوامل مهم در نایلون کشاورزی
۰۴
فروردین

قیمت نایلون کشاورزی و عوامل مهم و تاثیرگذار روی قیمت محصول

  • قیمت نایلون کشاورزی طبیعتا برای آن دسته افرادی که در زمینه کشاورزی فعالیت می کنند، همیشه یک دغدغه بوده و خواهد بود. ما در این بخش از سایت پلاستیک‌کار این مورد را  بررسی میکنیم.

    همه‌ی ما به انواع نایلون آشنا هستیم. یکی از انواع نایلون موجود در بازار نایلون کشاورزی است که ما در این مقاله سعی داریم به توضیحات مختصری درباره‌ی این محصول و همچنین کاربردها، انواع و قیمت نایلون کشاورزی را برای شما بیان کنیم.

    قیمت نایلون کشاورزی و بررسی بیشتر آن

    نایلون کشاورزی به نوعی از نایلون‌های عریض می‌گویند که بر اساس پایه پلی اتیلن ساخته شده و به طور معمول در بخش کشاورزی استفاده می‌شود. این محصول به شکل یک تا چند لایه تولید می‌شود و عموما عرض ۱۰ سانتی متر الی ۱۲ متر و ضخامت ۲۵ میکرون الی ۶۰۰ میکرون دارد. البته این اعداد با توجه به نیاز خریداران و مشتریان متفاوت است و همین امر باعث تغییر قیمت نایلون کشاورزی نیز می‌شود.

    در انواع مختلفی که از نظر تعداد لایه و رنگ و همچنین ضخامت متفاوت هستند ساخته و به بازار عرضه می‌شود.

    همچنین این محصول بر مبنای درجه کیفیت، کاربرد، ضخامت، سایز و طول و عرض به دسته‌های متفاوتی تقسیم می‌شود.

    کاربرد انواع  نایلون کشاورزی

    قبل از متوجه شدن عوامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت نایلون کشاورزی شما باید با انواع و کاربردهای مختلف این محصول اشنا شوید که در ادامه به آنها اشاره شده است.

    همانطور که گفتیم این محصول بیشتر در صنعت کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. باغداران و کشاورزان زیادی برای مراقبت و محافظت از محصولات خود در برابر تغییرات جوی و آب و هوا و همچنین جلوگیری از یخ زدگی و سرما به این محصولات، نایلون‌های عریض کشاورزی را به کار می‌گیرند. علاوه بر این استفاده ار این محصول باعث می‌شود که نور خورشید به علت شفافیت نایلون کشاورزی با درصد زیادتری به گل و گیاهان منتقل شود. در نتیجه یک محیط مناسب و مطلوب برای گیاهان فراهم می‌شود تا در دمای مناسب و با دریافت حداکثری گرما و نور خورشید، رشد می‌کنند.

    در این شرایط محصولات کشاورزی در بازده ۲ تا ۳ هفته زودتر از زمان برداشت محصول تولید و در آخر به بازار عرضه می‌شود. در واقع با توجه به این ترفند شما می‌توانید محصولات مورد نظر را در خارج از فصول مختلف به بازار روانه کرده و در آخر سود مناسبی به دست آورید.

    به همین ترتیب به کار گرفتن نایلون کشاورزی باعث بارور شدن بیشتر محصولات و در نتیجه سود زیادتری برای شما می‌شود.

    انواع نایلون کشاورزی موجود در بازار

    در مطالب فوق بیان کردیم که نایلون کشاورزی در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. انواع نایلون کشاورزی موجود در بازار، شامل موارد زیر می‌شود:

    نایلون مالچ: مالچ به هر چیزی که بر سطح خاک قرار می‌گیرد و وظیفه‌ی پوشش آن را دارد گفته می‌شود. امروزه در کشاورزی مدرن استفاده از نایلون مالچ یک فناوری اصلی و مهم برای تولید سبزیجات و سایر محصولات مشابه است.

    نایلون گلخانه: از دیگر انواع نایلون کشاورزی نایلون گلخانه می‌باشد که برای پوشش دادن دیواره‌ها و سقف گلخانه از آن استفاده می‌شود.

    نایلون ضد عفونی: از این محصول جهت ضد عفونی کردن خاک، محافظت خاک در مقابل آفات و باکتری‌ها و همچنین تابش نور مستقیم خورشید استفاده می‌شود.

    نایلون سیلویی: این محصول که با نام نایلون علوفه نیز به فروش می‌رسد، یک راه بسیار سریع و آسان برای حفاظت و ذخیره سازی سیلاژ می‌باشد.

    "<yoastmark

    ساخت نایلون کشاورزی

    در تولید نایلون کشاورزی ذکر این نکته الزامی است که افزودنی‌های منحصر به فرد و خاصی در آن به کار می‌رود. این کار باعث افزایش ارتقای کیفیت و کارکرد این محصول می‌شود. از جمله مواد افزودنی‌هایی که در ساخت نایلون کشاورزی استفاده می‌شود UV است. این مواد باعث افزایش طول عمر و استحکام بیشتر این محصول در مقابل نور خورشید می‌شود. از طرف دیگر افزودنی‌های IR و FOG را تیز به منظور تنظیم دما و ضد شبنم شدن گیاهان به این محصول اضافه می‌کنند.

    در واقع به دلیل ارتباط مستقیمی که نایلون کشاورزی با نور خورشید و مواد شیمیایی مانند کود و سم دارد، ایم مواد افزودنی به آن اضافه می‌شود تا مقاومت و استحکام آن بالا رفته و طول عمر بیشتری داشته‌باشد. این مراحل تولید باعث می‌شود که کیفیت نایلون کشاورزی بیشتر شود و در نتیجه فروش، خرید و عرضه‌ی این محصول نیز افزایش یابد. در آخر باید گفت که این موارد در تعیین قیمت نایلون کشاورزی نیز موثر هستند.

    عوا مل مهم در قیمت نایلون کشاورزی

    بعد از دانستن اینکه نایلون کشاورزی چیست و چه کاربردی دارد، بهتر است که با قیمت نایلون کشاورزی نیز آشنا شویم.

    به طور کلی قیمت نایلون کشاورزی به عوامل مختلفی بستگی دارد. عمده ‌ترین مواردی که باعث تغییر قیمت نایلون کشاورزی می‌شوند اندازه، ابعاد، مواد اولیه، افزودنی‌ها، طرح، رنگ، وزن و نرخ بازار است.

    یکی از مهم‌‌ترین مواردی که در قیمت نایلون کشاورزی موثر است، کیفیت مواد اولیه به کار رفته در تولید این محصول می‌باشد. در واقع تعداد لایه‌ها و مواد درجه یک و مرغوب بودن مواد اولیه نایلون باعث تغییر قیمت این محصول می‌شود.

    از طرف دیگر وزن نایلون کشاورزی نیز در قیمت آن تاثیر دارد. به طور کلی هر چه وزن این محصول بیشتر باشد، در واقع تعداد لایه‌های آن بیشتر بوده و در نتیجه کیفیت آن نیز بیشتر است؛ در نتیجه باعث افزایش می‌شود.

    ضخامت نیز یکی دیگر از مواردی است که در قیمت این محصول تاثیر بسزایی دارد. هر چقدر ضخامت نایلون کشاورزی بیشتر باشد، مقاومت آن بیشتر بوده و در نتیجه قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

    باتوجه به نیاز مشتری و درخواست آن، اگر نایلون کشاورزی در طرح و رنگ خاصی ساخته شود، متعاقبا قیمت آن نیز تغییر خواهد یافت. در واقع در تولید و ساخت طرحهای متفاوت زحمت بیشتری کشیده می‌شود و مسلما قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

    همانطور که بیان کردیم استفاده از مواد افزودنی در تولید این محصول الزامی است. در نتیجه اگر از مواد افزودنی بیشتر و با‌کیفیت‌تری در تولید و ساخت آن استفاده شود، قیمت آن نیز کنی گران تر خواهد بود.

    سخن آخر در مورد قیمت نایلون کشاورزی

    باتوجه به مطالب گفته شده، اگر به دنبال خرید نایلون کشاورزی باکیفیت و با دوام هستید حتما باید مواردی که در قیمت نایلون کشاورزی موثر هستند و همچنین مواد سازنده‌ی آن را در نظر بگیرید.

    توصیه می‌شود که اگر می‌خواهید یک محصول باکیفیت را خریداری نمایید بهتر است که ابتدا به کیفیت آن توجه کنید و سپی قیمت نایلون کشاورزی را در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شود که کل و گیاهان شما در یک محیط ایده آل رشد کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای