نایلون کشاورزی چیست
۰۲
فروردین

انواع نایلون‌های کشاورزی | بهترین کیفیت، مناسب ترین قیمت در ایران

  • انواع نایلون‌های کشاورزی که در قسمت‌های گوناگون کشاورزی استفاده می‌شود.پلاستیک‌های کشاورزی نقش بسیارمهمی در صرفه‌جویی کردن مصرف آب و بهینه‌سازی منابع آب دارند. با بکار بردن این نایلون‌ها موجب افزایش بهره‌‌وری و کارایی کشاورزی می‌شود.

    انواع نایلون کشاورزی و نقش آن در امروزه

    امروزه با بکار بردن انواع نایلون‌های کشاورزی، موجب پیدایش انقلاب بزرگی، در صنعت کشاورزی شده‌است. در زمان گذشته کشاورزان وسایل لازم برای کشاورزی مطمئن نداشتند و با تغییرات کوچک شرایط آب‌وهوایی، با مشکلات و نگرانی‌های زیادی مثل خراب شدن محصولات خود مواجه می‌شدند. با تولید نایلون‌های گلخانه ای، امروزه کشاورزان دیگر دغدغه و مشکلات گذشته را ندارند و با استفاده از تکنولوژی مناسب، می‌توانند کشاورزی مطمئن و لذت بخشی را تجربه کنند.

    از نایلون کشاورزی تقریبا ۲۰ سالی است که در قسمت‌های گوناگون کشاورزی استفاده می‌شود. این نایلون‌ها شامل انواع گوناگون و کاربردهای متفاوتی می‌باشند. به همین دلیل قیمت نایلون کشاورزی به عوامل گوناگونی وابسته‌است.

    در این مقاله به معرفی انواع نایلون کشاورزی و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

     

    انواع نایلون کشاورزی
    انواع نایلون‌های کشاورزی

    نایلون کشاورزی، نایلونی است که بر پایه پلی اتیلن ساخته شده و برای مصارف کشاورزی بکار برده می‌شود. همانطور که میدانید کیفیت محصولات کشاورزی دارای اهمیت بسیار زیادی است و بر روی سلامتی افراد تاثیر مستقیمی‌دارد؛ کشاورزان می‌بایست برای حفظ و افزایش کیفیت محصولات‌ خود، همه‌ی اقدامات مورد نیازرا بکار گیرند. قیمت انواع نایلون‌های کشاورزی به عوامل گوناگونی وابسته‌است که بعضی از این عوامل را با یکدیگر مرور می‌کنیم و این گونه نایلون‌ها برای استفاده کشاورزان اهمیت بالایی دارند.

    کاربرد انواع  نایلون های کشاورزی

    باغداران و کشاورزان همواره برای حفظ و نگهداری از محصولات خود در برابر تغییرات جوی و پیشگیری از یخ زدگی و سرما محصول خود، از انواع نایلون‌های کشاورزی یا نایلون‌های عریض استفاده می‌کنند. این گونه نایلون‌ها به علت شفافیتی که دارند، می‌توانند نور خورشید با شدت بیشتری به گیاهان منتقل کنند. به همین ترتیب محیطی مناسب و ایده آل برای محصول فراهم می‌کند تا بتواند در دمای متناسب و با دریافت کردن نور خورشید، به رشد خود ادامه دهد. در این شرایط کشاورز می‌تواند محصول خود را حدود ۲تا ۳هفته زودتر از موعد برداشت کرده و به بازار عرضه کند. در نتیجه  با استفاده از این روش می‌تواند محصولات خود را خارج از فصل با سود خوبی به فروش برساند. به همین ترتیب با بکارگیری پلاستیک کشاورزی موجب باروری بیشتر محصولات و سودآوری بیشتری می‌شوند.

    انواع نایلون‌های کشاورزی همانگونه که که قبلا هم اشاره کردیم، در قسمتهای مختلفی می‌تواند کاربرد داشته‌باشند. اصلی‌ترین کاربرد نایلون کشاورزی در کشت کردن و همچنین تولید محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای می‌باشد. از دیگر کاربردهای نایلون کشاورزی در صنایع گوناگون عبارت است از:

    انبار‌ها، ساختمان سازی، بناهای گوناگون، پیشگیری از حوادث ناشی، از آب و هوا و حمل و نقل

    خیلی از کشاورزان و صاحبان گلخانه و حتی بعضی از صنعتگران؛ برای پیش بردن کارهای خود به انواع نایلون کشاورزی نیاز دارند. بکار بردن نایلون کشاورزی برای آنها سود زیادی دارد. در سال‌های اخیر قیمت خرید نایلون‌های کشاورزی ثابت نبوده، به دلیل تغییر ناگهانی قیمت مواد اولیه است که همواره تولید کنندگان با آن روبرو هستند. جهت سفارشی سازی و پیدا کردن قیمت مناسب و بروز، پیشنهاد می‌کنیم با تولید کنندگان شناخته شده و معتبر، ارتباط برقرار کنید. برای آسانتر شدن کار خود، به جای مراجعه به تامین‌کننده‌های گوناگون و صحبت با آن‌ها، می‌توانید جهت اطلاع از قیمت خرید انواع نایلون کشاورزی، از طریق سایت اقدام نمایید.

    نایلون کشاورزی چند نوع دارد

    انواع نایلون‌های کشاورزی شامل موارد زیر می‌باشد:

    • نایلون گلخانه‌ ای

    امروزه تولید و پرورش دادن محصولات کشاورزی در خارج از فصل به یکی از سودآور‌ترین قسمتهای صنعت کشاورزی مبدل شده‌است. در حقیقت این موضوع تفاوتی ندارد که در گلخانه‌ها کدام محصول پرورش داده شود. مسئله‌ای که مهم می‌باشد این است که شرایط در گلخانه‌ها به‌ شکلی فراهم شده‌است که نور، رطوبت و دمای متناسب برای رشد بهتر گیاه وجود داشته‌باشد و همینطور می‌توان از آن‌ها در مقابل عواملی مثل برف وباران همچنین طوفان حفظ کرد.

    از دیگر انواع نایلون‌های کشاورزی و باغداری می‌توان به نایلون‌‌های مالچ اشاره کرد. این محصولات دارای جنس سبک و نرمی‌بوده و می‌تواند به‌خوبی برای پوشش خاک و عملکرد مناسبی داشته‌ باشند.

    • جهت ضدعفونی‌کردن خاک

    یکی دیگر از انواع نایلون کشاورزی، نایلون‌های ضدعفونی خنک‌کننده خاک می‌باشد که با داشتن خاصیت میکروارگانیسم خود می‌تواند مواد خوب و مفید را در خاک نگهداری کرده و به رشد گیاهان با میزان کیفیت بالاتر کمک خواهد کرد. این محصول همه‌ی عوامل مخرب و میکروبهای  موجود در خاک را نابود می‌کند. به‌همین دلیل هم به آن ضد عفونی خاک می‌گویند. در سال‌های گذشته جهت این کار معمولا از طریق روش شیمیایی و سموم استفاده می‌شد که بر روی کیفیت محصولات تأثیرات منفی و مخربی می‌گذاشت. ولی با بکار بردن انواع نایلون کشاورزی  می‌توان از مزایای بسیار زیادی بهره برد و محیط خاک را از هرگونه ویروس، آفت و باکتری پاک می‌کند.

    • نایلون‌ آبیاری کشاورزی

    یکی دیگر از انواع نایلون کشاورزی این محصول می‌باشد که جهت آبیاری و کنترل کردن آب در صنعت کشاورزی بکار برده می‌شود. اگر به‌ شکل هم‌ زمان ازاین پلاستیک‌ها به همراه سیستم آبیاری قطره‌ای استفاده شود برای کشاورزان بسیار خوب و مفید  است و زحمات آن‌ها را کاهش می‌دهد. به علت این‌که پلاستیک‌های آبیاری موجب حفظ رطوبت در بخش ریشه گیاه می‌شوند، وبه این صورت با‌جذب مواد مغذی توسط گیاهان کمک بسیاری می‌کند. در این روش در هنگام آبیاری، از تبخیر شدن آب پیشگیری می‌کند و در نهایت به صرفه‌ جویی در مصرف آب کمک فراوانی می‌کند.

    • نایلون سیلویی

    یکی دیگر از انواع نایلون کشاورزی و باغداری مدل‌ سیلویی است که از آن‌ها در بسته‌بندی علوفه در صنعت دام‌پروری استفاده فراوانی می‌شود. لازم است بدانید که به این گونه نایلون‌ها سیلاژ  هم گفته می‌شود که امروزه جهت تامین غذای دام در فصل‌های سرد زمستان نقشی اساسی دارد.

    ویژگی نایلون کشاورزی

    یک نایلون کشاورزی خوب و استاندارد، دارای ویژگی‌هایی می‌باشد که به عملکرد بهتر خاک و تولید محصول با کیفیت تری کمک می‌کند. مسلما تولید نایلون‌های کشاورزی خوب و مرغوب به صرف هزینه‌ی بیشترهم نیاز دارد، ولی بهتر است بدانید که کیفیت نایلون، کیفیت محصول را هم تضمین می‌کند. هرچند که بالا بودن قیمت پلاستیک، دلیلی بر تایید کیفیت آن نمی‌باشد.

    چند نمونه از ویژگی‌های نایلون کشاورزی با کیفیت را در این قسمت نام می‌بریم.

    • ضد اشعه ماوراء بنفش: پلاستیک‌های دارای این قابلیت در مقابل نور خورشید مقاوم هستند و دارای طول عمر و ماندگاری بالایی هستند.
    • ضد الکتریسیته: نایلون‌هایی که این خاصیت را دارند، از جذب گردوغبار بر روی محصولات پیشگیری می‌کند. می‌شوند. و موجب از بین رفتن بخار آب که بر روی سقف‌ها وجود دارد هم می‌شود.
    • جذب اشعه مادون قرمز: اشعه مادون قرمز می‌تواند گرما تولید کند، استفاده کردن از این نایلون‌ها موجب حفظ گرما در فضای گلخانه، در زمان شب می‌شود.
    • در این مقاله سعی شد تا مروری بر انواع نایلون‌های کشاورزی داشته باشیم.از اینکه زمان خود را در سایت پلاستیک‌کار صرف کردید سپاسگذاریم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای