مزایا و معایب فیلم شرینک
۲۷
اردیبهشت

مزایا و معایب فیلم شرینک | کاهش هزینه بسته بندی

  • مزایا و معایب فیلم شرینک موضوعی است که قصد داریم در این نوشته به طور کامل بیان و بررسی کنیم. همان طور که می دانید استفاده از فیلم شرینک یکی از روش های کاربردی و پرطرفدار بسته بندی محصولات می باشد.

    مزایا و معایب فیلم شرینک و بررسی آن ها

    فیلم شرینک در انواع مختلف، با ویژگی ها و معایب و مزایای متفاوت در بازار موجود است. به همین دلیل پیش از انتخاب و خرید این محصول باید با انواع آن و ویژگی های هر نوع آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین و مقرون به صرفه ترین نوع را برای کاربرد مورد نظر خود انتخاب کنید.در صورتی که شما هم به دنبال بهترین راه بسته بندی محصولات خود هستید و استفاده از نایلون شرینک نیز یکی از گزینه های موجود در فهرست انتخابی شما است، پیشنهاد می کنیم نوشته آموزشی مزایا و معایب فیلم شرینک را تا انتها مطالعه نمایید.

    مزایای استفاده از فیلم شرینک در بسته بندی محصولات

    برای بسته بندی کردن محصولات روش های مختلفی مانند استفاده از کارتن و جعبه بسته بندی، بسته بندی های شیشه ای، بسته بندی های فلزی، انواع نایلون ها و …. وجود دارد. در این میان، یکی از روش های کاربردی، استفاده از فیلم شرینک است. بدیهی است که انتخاب فیلم شرینک که نوعی نایلون بسته بندی می باشد مانند تمامی انتخاب های دیگر دارای معایب و مزایای مخصوص به خود است. آشنایی و بررسی مزایا و معایب فیلم شرینک در کنار هم به شما در انتخاب مناسب ترین روش بسته بندی کمک زیادی خواهد کرد. در ادامه ابتدا برخی از مهم ترین مزایای استفاده از فیلم شرینک برای بسته بندی کردن محصولات را بیان کرده و سپس معایب این انتخاب را نیز بررسی می کنیم.

    کاهش هزینه های بسته بندی با استفاده از فیلم شرینک

    شما به عنوان یک تولید کننده بی شک تمایل دارید با صرف کمترین هزینه محصول خود را به شکلی زیبا و مقاوم بسته بندی کنید. در واقع هزینه یکی از مهم ترین مواردی است که در انتخاب روش بسته بندی محصولات نقشی تعیین کننده دارد. استفاده از فیلم شرینک می تواند هزینه بسته بندی را به میزان زیادی برای شما کاهش دهد.

    علاوه بر اینکه هزینه خرید این نایلون های بسته بندی نسبت به روش های دیگر کمتر است، از آن جایی که استفاده از آن نیز ساده است شما نیاز به نیروی کار کمتری برای بسته بندی کردن محصولات خواهید داشت و این موضوع نیز می تواند هزینه های بسته بندی را برای شما کاهش دهد. همچنین در بررسی مزایا و معایب فیلم شرینک باید به این نکته نیز اشاره کرد که بسته بندی محصولات با استفاده از فیلم شرینک سبب می شود تا محصولات شما جای کمتری را نسبت به بسته بندی های کارتنی اشغال کنند و شما می توانید در فضای محدودتر تعداد بیشتری از محصول خود را نگهداری و انبار کنید. به این ترتیب هزینه های انبارداری را نیز تا حدودی کاهش می دهید.

    بسته بندی زیبا با استفاده از فیلم شرینک

    یکی دیگر از مزایای استفاده از فیلم شرینک برای بسته بندی محصولات، زیبایی این نوع بسته بندی می باشد. از آن جایی که این نایلون های بسته بندی شفاف هستند می توانند محصولات شما را به زیبایی در معرض دید قرار دهند. همچنین شما می توانید نام برند و لوگوی خود را نیز روی فیلم شرینک به صورت سفارشی چاپ کنید. به این ترتیب هم بسته بندی زیباتری دارید و هم اینکه برای محصول خود بازاریابی می کنید.

    برای بررسی مزایا و معایب فیلم شرینک می توانیم به این نکته اشاره کنیم که هرچند تولید سفارشی و چاپ روی فیلم شرینک هزینه های شما را افزایش می دهد اما این هزینه با تأثیری که در جلب توجه مشتریان و افزایش فروش دارد کاملا مقرون به صرفه خواهد بود.

    بسته بندی مقاوم و ماندگار با استفاده از فیلم شرینک

    شکی نیست که بسته بندی مناسب محصول می تواند تأثیر چشمگیری در افزایش رضایت مشتریان داشته باشد. زمانی که محصول به شیوه ای مناسب و مقاوم بسته بندی شده باشد بدون هیچ ایراد و اشکالی به دست مشتری می رسد و این موضوع می تواند به افزایش مشتریان و فروش شما کمک کند. استفاده از فیلم شرینک برای بسته بندی محصولات کمک می کند تا شما با صرف هزینه ای مناسب، محصولات خود را به بهترین شکل بسته بندی کنید.

    فیلم شرینک از نفوذ رطوبت، آلودگی و گرد و خاک به داخل محصول جلوگیری خواهد کرد. همچنین بسته بندی مواد خوراکی با این نوع نایلون های بسته بندی مانع از نفوذ بو و فاسد شدن محصول خواهد شد و به حفظ تازگی محصول نیز کمک زیادی می کند.

    مزایا و معایب فیلم شرینک
    مزایا و معایب فیلم شرینک

    معایب بسته بندی با فیلم شرینک

    در بررسی مزایا و معایب فیلم شرینک باید هم به مزایا و هم به معایب این نوع بسته بندی توجه شود تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. استفاده از فیلم شرینک برای بسته بندی کردن محصولات در کنار تمامی مزایایی که بیان شد دارای معایب خاصی نیز می باشد که برخی از آن ها عبارتند از :

    نیاز به دستگاه های خاص برای بسته بندی : فیلم شرینک نوعی ماده پلیمری است که برای استفاده در بسته بندی نیاز به اعمال گرما دارد. برای بسته بندی کردن محصولات با استفاده از فیلم شرینک از دستگاه استفاده می شود و این موضوع می تواند برای برخی از تولید کننده ها از لحاظ هزینه های مورد نیاز مقرون به صرفه نباشد.

    تأثیرات زیست محیطی : فیلم شرینک نوعی پلاستیک است و قابل بازیافت نمی باشد، به همین جهت می تواند به محیط زیست صدمه بزند.

    جمع بندی مزایا و معایب فیلم شرینک

    در این نوشته به بیان و بررسی مزایا و معایب فیلم شرینک پرداختیم. همان طور که اشاره کردیم آشنایی با این موارد می تواند به شما در انتخاب مناسب ترین روش بسته بندی کمک زیادی کند. در ضمن باید این نکته را نیز مورد توجه قرار دهید که فیلم شرینک در انواع مختلفی وجود دارد و هر نوع نیز دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است. به همین دلیل در هنگام خرید فیلم شرینک باید مناسب ترین نوع را برای کاربرد مورد نظر خود انتخاب کنید. به طور کلی هزینه مناسب، مقاومت بالا، زیبایی بسته بندی، امکان چاپ و … برخی از مزایای فیلم شرینک می باشند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای