خرید شیلنگ
۱۶
دی

پارامترهای تاثیرگذار در خرید شیلنگ­‌های آبیاری

  • پارامترهای خرید شیلنگ‌های آبیاری و بررسی آن ها، می تواند ذهن شما را از قبل آماده کند تا خرید خوبی داشته باشید. با ما همراه باشید:

    شیلنگ آبیاری که گاها به اشتباه شلنگ نیز گفته می­شود، وظیفه هدایت جریان آب را از منبع به مقصد برعهده دارد. دراین نوشتار برخی عوامل مهم در انتخاب و خرید شیلنگ‌­های آبیاری مورد بررسی قرار می­گیرد:

    مواد به کاررفته در ساخت شیلنگ که در پارامترهای خرید شیلنگ‌های آبیاری تاثیرگذار است:

    امروزه شیلنگ ­های آبیاری از پلیمرهای گوناگونی مانند پلی­ وینیل­ کلراید (PVC)، پلی­ اتیلن و پلی ­پروپیلن، لاستیک ، وینیل­‌استات یا پلی­‌یورتان ساخته شده است. پلی اتیلن و پی وی سی رایج ترین و ارزان ترین آنها هستند که در طولهای مختلف قابل عرضه می باشند.

    شیلنگ‌­های آبیاری از لایه‌های مختلف تشکیل شده ­است که در این لایه ­ها علاوه بر مواد پلیمری معمولا از نخ ­های پلی‌­استر، پلی­ آمید و … برای بالا بردن تحمل فشاری و عمر مفید شیلنگ استفاده می­شود، اما لایه بیرونی به دلیل اینکه ممکن است روی بتن، سنگ و … ساییده شود باید مستحکم باشد از آنجایی که PVC از مقاومت سایشی بالایی برخوردار است در اغلب شیلنگ­ ها از پی وی سی برای پوشش لایه بیرونی استفاده می­شود تا از ساییدگی جلوگیری گردد.

    شرکت پلاستیک‌کار از آغاز تاسیس در سال 1367 انواع گوناگونی از شیلنگ PVC را جهت مصارف آبیاری، باغبانی، کشاورزی، ساختمانی و … تولید و عرضه می نماید.

    شما در حال خواندن مقاله آموزشی پارامترهای خرید شیلنگ های آبیاری می باشید. از اینکه زمان را خود را در اختیار ما قرارداده اید سپاسگذاریم.

    پارامترهای خرید شیلنگ
    پارامترهای خرید شیلنگ

    طول

    در انتخاب شیلنگ پارامتر طول مهم می­باشد. طول کوتاه به مقصد نمی­رسد و طول بلند فضای غیر ضروری اشغال می­کند و باعث افت فشار اضافی می­شود به همین دلیل شرکت پلاستیک‌کار با توجه به نیاز بازار شیلنگ‌ها را در متراژ گوناگون تولید و عرضه می ­نماید.

    قطر

    قطر‌‌‌‌‌ شیلنگ از عوامل موثر بر سرعت جریان آب می­باشد. رایج­ ترین قطرهای تولیدی شیلنگ 1/2 و 3/4 اینچ می­باشد، هم­چنین شیلنگ با قطر یک اینچ و بالاتر نیز تولید گردد اما باعث ایجاد وزن اضافی شیلنگ می­گردد.

    شیلنگ ­های تولیدی پلاستیک‌کار از قطر 4 میلی­متر تا 2 اینچ تولید و عرضه می­گردد.

    طول و قطر یکی از مهمترین مواردی می باشد که در  پارامترهای خرید شیلنگ های آبیاری نقش اساسی دارد.

    دوام و عمر مفید در شیلنگ:

    از دیگر پارامترهای خرید شیلنگ های آبیاری، مقاومت آن در برابر پیچ خوردگی یا حفظ انعطاف ­پذیری آن در دمای پایین و همچنین حفظ خواص در دمای بالا می­باشد.

    استفاده از نخ در بدنه شیلنگ، که از الیاف مختلفی ساخته شده است، ماندگاری و دوام شیلنگ را افزایش می­دهد. در ساختار داخلی برخی از طرح­ ها نیز رشته­ های فلزی تعبیه می­شود که به شیلنگ استحکام بیشتری می­بخشد اما مشکلات مختص به خود را دارد. جنس ماده پلیمری و مواد افزودنی در ساختار و فرمولاسیون تولید شیلنگ مانند افزودنی­های آنتی UV و افزایش دهنده انعطاف پذیری در سرما، منجر به بیشتر شدن عمر مفید شیلنگ و کم شدن ترک خوردگی و پوسیدگی آن می­شود.

    شیلنگ­ های تولیدی پلاستیک‌کار، از بهترین مواد اولیه و افزودنی های تولید می­گردد تا ضمن ماندگاری و دوام بیشتر خواص مهم کالا نیز حفظ گردد.

    بسته ­بندی

    یکی از عوامل بسیار مهم به­‌ویژه برای صادرات، بسته­‌بندی مناسب جهت حفظ ظاهر مناسب کالا و هم چنین حفظ سلامت کالا می باشد.

    قیمت شیلنگ

    علاوه بر موارد فوق، قیمت شیلنگ­ ها نسبت به کیفیت ارائه شده پارامتر مهمی در انتخاب کالا می­باشد، و البته شاید یکی از مهمترین پارامترهای خرید شیلنگ های آبیاری همین مورد قیمت شیلنگ می باشد.

    باید دقت شود شیلنگی انتخاب گردد که دقیقا خواص مورد نیاز ما را پاسخگو باشد.

    به طور مثال درصورت عدم نیاز به فشار کاری و ترکیدگی بالا خرید شیلنگ­‌های چندلایه منجیددار با قیمت بالاتر امری غیرضروری است.

    ضمناً باید درنظر داشت که همیشه صرفه جویی و خرید با قیمت پایین­ تر به معنی کاهش هزینه ها نمی ­باشد و خرید کالای بی کیفیت و تعویض زودهنگام آن موجب خسارت می­شود.

    شرکت پلاستیک‌کار تولیدکننده انواع شیلنگ­‌های پی­‌وی­‌سی تک لایه، دو و سه لایه ساده و منجید دار (دارای الیاف) و شیلنگ‌های پلی ­اتیلنی در کاربردهای مختلف با قابلیت تحمل فشار ترکیدگی تا 75 بار می­ باشد که از سال 1367 فعالیت خود را در تولید این کالا آغاز و امروزه با دراختیار داشتن تیم مهندسی، تحقیق و توسعه و کنترل کیفیت امکان صادرات این محصول را به بیش از 17 کشور جهان فراهم نموده است.

     

    “وقتی کیفیت اهمیت دارد، به پلاستیک­‌کار بیندیشید”

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای